Arkeen luksusta pikku jutuilla!

*Yhteistyössä Kauneushoitola Karma

Mä oon aina ollut maailman huonoin kynsien lakkaaja. Mulla ei ikinä riitä kärsivällisyys siihen, että olisin paikallani tai sörkkimättä mitään sen ajan, että kynteni kuivuvat. Ei vaikka kuinka yrittäisin. Ei myöskään siihen, että jaksaisin lakata kynnet tasaisen kauniisti. Usein lopputulos on se, että saan raapia ylimääräisiä lakkoja sormiltani…

Oikeastaan lopputulos on 99% se, että joudun poistamaan lakan samantien kynsistäni, sillä malttamattomuuteni vuoksi lakat usein tarttuvat esineisiin, vaatteisiin ja asioihin joita mun on PAKKO sörkkiä just sillon kun lakka kuivuu. Tietenkin.

Jos joskus onnistunkin lakkaamisessa, niin usein ne kuitenkin lohkeavat samana päivänä…

Olen tullut siihen lopputulokseen, että olen mielummin ilman sitä lohjennutta/suttusta omaa tekemää lakkaa sillon, kun mulla ei ole ammattilaisen tekemiä kynsiä.

13242212_10153615319695794_732518457_o

Onneksi on ammattilaiset olemassa ja oonkin käynyt muutaman vuoden samalla tekijällä, jonka kanssa mulla klikkas heti. Tykkään siitä, että tekijä on ajan hermoilla ja tietoinen siitä, mikä on sillä hetkellä trendikästä ja mikä ei. On ammattilaisen tehtävä pysyä kehityksessä mukana.

Oon ottanut muutaman edellisen kerran pelkät kynnen geelaukset, mutta nyt innostuin pitkästä aikaa ottamaan kunnon geelikynnet koristeilla. Onhan nää nyt ihan hemmetin ihanat. Kummallista miten näin pienillä arkisilla jutuilla, kuten ripsillä ja kynsillä saa niin paljon luksusta kokonaisuuteen.

13235028_10153615319540794_1342914634_o

Rakennekynsien värimaailmassa kannattaa huomioida esimerkiksi vuodenaika, oma ihonväri sekä mahdollisten koristeiden väri. Itse valitsen usein kultaa koristeissa, sillä suurin osa mun koruista, kuten kelloista, rannekoruista ja sormuksista ovat kultaisia.

Rakastan kynsissä nuden sävyjä, mutta välillä on hauskaa myös rokata jotain tummaa, jopa mustaa! Kevät sai mut kuitenkin valitsemaan söpön vaalen pinkin ja annoin Chi:n suunnitella itse koristelun, sillä hän tietää kynsitrendeistä enemmän kuin minä.

Chi, kynsientekijäni on avannut uuden, ihastuttavan liikkeen töölöön ja tarjoaa nyt lukijoilleni -15% alennuksen kaikista palveluista. Tarjous on voimassa 30.6.2016 asti, ja sen voi käyttää vain kerran asiakasta kohden. 🙂

Täältä löydät lisää Kauneushoitola Karmasta 

p. 045 690 0708

 

Kiireinenkin ehtii treenata tehokkaasti!

*Yhteistyössä Fitnet.fi

HIIT treeni on treenimuoto, jossa vuorottelevat tehokas työ ja lepo. Treenissä työ osuus tehdään täysillä ja lepo osuudessa tehdään harjoitusta todella kevyesti tai joko levätään kokonaan. Jaksot kestävät kymmenestä sekunnista muutamaan minuuttiin. Itse HIIT harjoitus kestää yleensä 9–20 minuuttia. Sen lisäksi on hyvä tehdä 5–10 minuutin alkulämmittely ja kevyt loppujäähdyttely. Koko treeniin aikaa kuluu 15-minuutista puoleen tuntiin.

HIIT treenit ovat olleet viime vuosina paljon pinnalla ja yhä useampi on ottanut ne haltuun viikottaisissa treeneissään. HIIT-treenejä käyttävätkin monet urheilijat ja liikunta-alan ammattilaiset, sillä HIIT on todella tehokas ja nopea tapa toteuttaa treeni lajissa kuin lajissa. HIITillä ei toki kuulu korvata kaikkia treenejä, vaan treenaamisen olisi hyvä olla monipuolista. Treenaamisen ei ylipäätään kuuluisi olla pelkästään ulkonäkökeskeistä, vaan sen olisi hyvä tuoda elämään sisältöä sen mielekkyyden ja mielellään myös rentoutumisenkin kautta.

HIITin kaltaisia jaksoja voi kuitenkin kokeilla ikään kuin kuurina, sillä se on hyvin tehokasta ja tulokset näkyvät sekä tuntuvat kehossa usein hyvinkin nopeasti. Se on treenimuotona kuitenkin niin kuormittava, että lepoa tulee olla riittävästi ja ravintopuoli kunnossa.

HIIT – treenissä on paljon hyviä seurauksia, se esimerkiksi

  • On nopea tapa parantaa hapenottokykyä ja kehittää omaa kuntoa
  • Tehokas 20-30 minuutin HIIT treeni vastaa jopa 1,5h normaalia lenkkiä
  • Kiihdyttää aineenvaihduntaa pidemmäksi ajaksi, jopa muutamaksi tunniksi ja polttaa tehokkaasti rasvaa pitkään treenin jälkeenkin.
  • Yksi, tehokas treeni riittää päivässä. Sopii kiireisenkin ihmisen arkeen.
  • Nostaa omaa kasvuhormonituotantoa, eli ns. rasvanpoltto hormonia.

HIIT treenin tulee olla niin tehokas, että siinä todellakin tulee hiki. Se saattaa alkuun aiheuttaa huonoa oloa sekä ruokahaluttomuutta, mutta keho tottuu treenimuotoon nopeasti ja niinkuin jo totesin, HIIT kehittää ihmisen hapenottokykyä todella tehokkaasti, jolloin huonovointisuuskin treenin jälkeen vähenee.

HIIT- treenimuotoja on monenlaisia: salitreenejä painojen kanssa, kuntopiiriä omalla keholla, juoksu treenejä, crosstrainer treenejä, pyöräily treenjä, hyppy treenejä, porras treenejä, uinti treenejä… mitä tahansa. Voit helposti valita omille tavotteillesi sopivimman muodon. Parhaimmillaan HIIT treeni kehittää lihasmassaa, suorituskykyä ja polttaa rasvaa.

Olen itse treenannut viimeaikoina paljon HIIT – tyyppisesti ulkona, sillä aikataulut ovat olleet todella tiukkoja, eikä aikaa ole ollut hirveästi, mutta olen kuitenkin halunnut saada kunnon treenin aikaiseksi ja hien lentämään. Mikä siis kätevämpää kuin tehokas HIIT.

HIIT-treeneistä kiinnostuneille olisi tarjolla fitnet.fi sivuston super suosittu ja tehokas valmennus, jossa opetellaan treenaamaan HIIT treenejä, poltetaan rasvaa ja muokataan kehoa. Valmennukseen ja sivustolle pääset tästä.

Fitnet.fi tarjoaa monipuoliset ja kattavat treeni-ja ruokavalio ohjelmat asiakkailleen oman painoluokan mukaan.

Jäsenyydellä pääset omaan jäsenosioon, jossa saat käyttöösi:

  • satojen liikkeiden liikepankin, jossa ohjeet liikkeisiin laadukkaiden videoiden, tekstien ja selkeän selostuksen avulla
  • päivystävät valmentajat foorumilla, sekä keskustelupalstat, jossa voit fiilistellä valmentajien sekä muiden asiakkaiden kanssa > yhdessä kohti tavotteita
  • Ohjeet myös siihen, miten tulet valmennuksesta ulos terveellisesti ja oikein, säilyttäen tuloksesi.

Asiakkailta kuultua: Olen ostanut jo kaksi eri ohjelmaa: Fit with HIIT ja Miami HIIT ja en voi kun suositella! Molemmat ohjelmat olivat helppoja noudattaa ja erittäin tehokkaita! Näillä kahdella ohjelmalla sain pudotettua painoa 14 kg ja senttejä karisi myös todella paljon. Aioin ehdottomasti vielä jatkaa fitnetin valmennuksia!

Fitnet.fi sivuston, 6-viikon HIIT- valmennuksen tulosta.

Fitnet.fi sivuston, 6-viikon HIIT- valmennuksen tulosta.